Supplement 4.7

Faldne Engle

Supplement 4.7I 

 Gaap/Tap 

Moderne jødisk-kristne engle-orienterede åndelige mestre, så som Eliphas Lévi og Aleister Crowley, har fremhævet det dobbelte aspekt, den gode og den onde engel.

Hos Lévi gælder det om at have kontrol over sin indre dæmon, at undertvinge den. Han taler om at trampe dæmonen under fode og at rejse sig selv derved. Samtidigt med at man af hele sit hjerte (H.S.H.) og hele sit samlede sind (S.S.S.) retter sin åndelige stræben (S.Å.S.) mod Guds gode engel, Skytsenglen, som vil blive behandlet i næste og sidste englerulle.

I Crowleys hellige bog 'Liber Tzaddi' (også kaldet 'Den hermetiske Fiskekrog') gælder det om at forene sig i kærlighedens åndelige bryllup med begge disse kræfter, for 'at have fødderne under helvederne' og 'hovedet over himlene'. For ham betød daglig kendskab gennem kommunikation (K.G.K.) med skytsenglen alt.
Gaap, som også kaldes Tap, blev esoterisk set symbol på denne kraft i de Faldne Engles Forsamling (F.E.F.), som bør beherskes af alle de, der kommer i himmelen med Menneskesønnen.
Gaap ophidser til kærlighed og had, giver fordærvet bedøvet følsomhed og følelsesliv og bringer sine ofre, hvorhen de monne ønske det på sin brede bevingede ryg.
Den gudsfrygtige og kloge kunne dengang i S.M.S.-tiden sagtens se Gaaps magt udfoldet gennem det da stadig nye verdenselektroniske væv (VE.V.) 

 

Så længe man lider som offer for Satan og hans dæmoner,
behersker man naturligvis hverken det onde eller sig selv,
eller har - endsige får - del i det gode.  

... sådan sagde såmænd siger stadig systemets sandhed ...

 

 

[TOP]